2. Позначте на контурній карті Індії міста, розподіливши їх на дві групи: а) Делі, Колката, Мумбай; б) Бхілаї, Дургапур, Бокаро, Ранчі. Які відмінності є в їх історії, функціональній структурі, географічному положенні? 3. Яке значення для Індії має штучне зрошення? 4. Чим пояснити відсталість господарської структури Індії в: а) обробній промисловості; б) енергетиці; в) транспорті? 5. Як може проживати на Індо-Гангській низовині так багато людей? Ваша думка! 6. Визначте на карті транспортні артерії, які з'єднують Делі з рештою Індії. § 51. Країни нової індустріалізації в Південній і Східній Азії Наприкінці XX ст. в Азії виникла нова група індустріальних країн — «азіатські тигри». Це Сінгапур, Гонконг (Сянган), що нині перебуває під суверенітетом Китаю, Тайвань і Республіка Корея (див. мал. 88). Всі вони колишні колонії Великобританії або Японії, бідні на мінеральні ресурси, а зараз стали частиною індустріально розвинутого світу, входять у групу країн з високим доходом і є великими торговими державами. Вирішальними чинниками бурхливого розвитку «азіатських тигрів» стали дешева, але освічена і дисциплінована робоча сила, іноземні технології і капітали, цілеспрямована державна політика сприяння новітнім виробництвам, особливо електроніці. Ринок збуту продукції нових галузей «тигри» знайшли не в бідних країнах Азії, а в країнах Англо-Америки і Західної Європи. З підвищенням вартості місцевої робочої сили структура виробництва диверсифікується і змінюється в напрямі до все більш високих технологій. Спільні риси «азіатських тигрів» поєднуються зі своєрідністю кожного з них зокрема. Сінгапур (площа — 639 км2, населення — 3,5 млн чоловік). Це одночасно острів, місто і одна з найменших за територією держав світу. Сінгапур є транспортним вузлом світового значення. Його порт контролює Малаккську протоку і за вантажообігом претендує на друге місце в світі після Роттердама. Він приймає кораблі будь-якого класу, здійснює їх бункерування, ремонт, а також контейнерні операції. За обсягами нафтопереробки Сінгапур стоїть поряд з Роттердамом і Х'юстоном. В сухих доках порту здійснюється будівництво суден та морських платформ. Сінгапур — великий вузол повітряних і комунікаційних сполучень. Місто стало одним з найбільших банківських центрів і його вже прозвали «Азіатським Цюрихом». За розмірами торгового обігу ця маленька держава-місто поступається лише 16 країнам світу, її торговий морський флот також серед найбільших. Сінгапур має розвинуту туристичну індустрію і набув слави «Азії в мініатюрі» або «Азії за одну мить». Щорічно його відвідує понад 5 млн туристів.
|