сортів пшениці, ячменю, цукрових буряків, картоплі). Сільське господарство на 75% забезпечує населення країни продуктами харчування і є однією з провідних галузей. Його особливістю є використання праці не селян, а сільськогосподарських робітників, мала кількість працюючих і дуже висока інтенсивність. Великобританія має сучасний як за розмірами, так і за структурою транспорт. Розвинуті всі його види. Морський флот держави, який понад два століття не знав конкуренції, і сьогодні залишається одним із найбільших у світі (86% вантажообороту країни). При цьому багато кораблів, як і в інших розвинутих країнах, плавають під «дешевими прапорами». Усім сучасним вимогам відповідають залізничний (Великобританія була піонером у будівництві залізниць) і автомобільний транспорт, напрями шляхів яких збігаються. Центром є Лондон. Від нього пролягають шляхи на Дувр, Саутгемптон, Бристоль, Бірмінгем, Манчестер — Глазго та Ньюкасл — Едінбург. Вирішальне значення має система поромного, залізнично-поромного та залізничного сполучення Великобританії з континентом, яка працює з 1994 p., після відкриття 50-кілометрового тунелю під Ла-Маншем. Авіаційний транспорт за внутрішніми перевезеннями посідає перше місце в Західній Європі, а за міжнародними — поступається лише СІЛА. Зовнішньоекономічна діяльність. Великобританія свого часу першою увійшла в історію як країна-імпортер сировини і експортер готових виробів. Вона — єдина з семи головних економічно розвинутих країн, яка нині експортує більше послуг, ніж товарів, і є найбільшим постачальником послуг на світовий ринок (банківські і страхові операції, туризм, ділові, телекомунікаційні,
|